Woonnu (100% dochter Nationale Nederlanden), Programmamanager Verduurzamen – maart 2021 – april 2023
Eindverantwoordelijk voor invullen van de missie van Woonnu; “De Nederlandse woningmarkt daadwerkelijk helpen met het verduurzamen van hun woning. Door middel van onderzoeken en experimenten onder klanten en intermediairs de doorvertaling maken naar nieuwe klantproposities. Met als resultaat het ontwikkelen van de Duurzaam Voordeel Hypotheek over de hele hypotheekketen heen. Een unieke hypotheekpropositie die de volledige verduurzaming van een woning mogelijk maakt tegen een van te voren gegarandeerd bedrag en klanten direct de beloning geeft in de vorm van een scherp rentetarief.
De Volksbank, Integraal proces manager – pro actief beheer hypotheken, november 2019 – oktober 2020
Binnen de waardestroom ‘Klant wil wonen’ eindverantwoordelijk voor het IP(integrale proces) pro-actief beheer hypotheken. Dit betreft het besturen en verbeteren van twee primaire klant processen end to end; 1. Aanpak Aflossingsvrije hypotheken en 2. Pro actief preventief beheer. binnen de waardestroom methodiek. Opzet en aansturen centraal klantcontactteam en aansturing van Agile verbeterteams (Businesschange en IT value team) als onderdeel van de change organisatie.
De Volksbank, Programmamanager Aflossingsvrije hypotheken, mei 2017 – oktober 2019
Als programmamanager verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van een aanpak voor klanten met een aflossingsvrije hypotheek. voor alle merken van de Volksbank. Aansturen van vier deelprojecten bestaande uit; 1. Segmentatie 2. Klantbenadering in centraal klant contactteam, 3. Ontwikkelen van online tooling in de ‘mijn’ omgeving in IT change team en 4. Inrichten structurele monitoring (Tableau).
In NVB verband de Volksbank aanpak uitgebouwd naar een branche brede aanpak. Welke nu door de toezichthouder als marktstandaard wordt gehanteerd. Continue afstemming met toezichthouders (AFM/ECB) over voortgang en ervaringen van de klant aanpak. Meest recentelijk door middel van het zgn. VICA assessment.
In een tweede fase de projectstructuur naar de lijn organisatie gebracht door middel van een structureel plan van aanpak inclusief governance en implemenatie.
SNSBANK, Product Owner, oktober 2015 – januari 2017
In de rol van productowner verantwoordelijk voor het realiseren van 2 onlinetools (SNS Rentechecker en de SNS Hypotheekcheck)in Agile valueteams (IT). Daarnaast in separaat scrumteam verantwoordelijk voor de inrichting van de SNS Hypotheken Looptijdservice (pro- actieve marktbewerking voor naar hypotheekklanten).
Reaal Verzekeringen, Programma manager, dec 2012 – augustus 2015
De opdracht bij Reaal bestond uit 4 grote deeltrajecten.
- Verantwoordelijk voor de marktintroductie van het Reaal Goed geregeld pakket (13 schadeverzekeringen voor particulieren) binnen alle kanalen.
- Opzetten en uitvoeren van marketingplan voor conversie van bestaande portefeuille (700.000 klanten) naar het Reaal Goed geregeld Pakket met aansturing van een multidisciplinair team
- Ontwikkelen van compleet nieuw woonverzekeringsproduct/tarief, van kostprijsberekening tot en met commerciële pricing en marktintroductie.
- In samenwerking met het schadebedrijf rendementsverbeterende maatregelen ontwikkelen en doorvoeren in de schade portefeuille particulier.
Reclameburo Samen met Max, Account Director, sep 2011-nov 2011
Opzetten en implementeren van structuur voor marketingafdeling van stoffenfabrikant (Vlisco) met betrekking tot marketingbewerkingskalender en marketingactiviteiten.
SNSBANK, Projectmanager Belegginsgverzekeringen, aug 2011 – juni 2012
Als projectmanager Marketing SNS bank verantwoordelijk voor de ontwikkeling van complete marktbewerking (incl. inrichting van diverse kanalen) voor SNS bank klanten met een beleggingsverzekering (zgn. woekerpolissen). Project maakte deel uit van overkoepelend programma binnen SNS/REAAL. Doel van het project was om klanten met een beleggingsverzekering, gesloten in het verleden actief te benaderen om hun behoeften te bepalen en in te vullen.
ING Bank, Projectmanager, sept 2010 – april 2011
Eindverantwoordelijk vanuit Marketing Zakelijk binnen grootschalig compliance project in het kader van wet-en regelgeving (WID) Binnen korte tijdslijnen verschillende marktbewerkingen voor het MKB-segment opstellen en uitgevoerd krijgen binnen verschillende kanalen. Rapporteren aan 2e en 3e echelon Marketing over voortgang project.
Nationale Nederlanden, Projectleider Leadmanagement 2010
Verantwoordelijk voor het opstellen van leadmanagementplan 2010, evalueren van bestaande activiteiten rondom leadgeneratie en nieuwe activiteiten ontwikkelen. Als marketeer meegewerkt aan opzetten en uitvoeren van landelijke massamediale campagne met als belangrijkste doel de doorvertaling van merkbeleving en naamsbekendheid naar leads.
SNS Bank, Consultant, 2009
Binnen marketingafdeling eindverantwoordelijk voor het verkoopkanaal SNS Advies. SNS Advies omvat zowel de eigen loondienst hypotheek- en verzekeringsadviseurs als franchisenemers. Opzetten van leadgeneratie en funnelmanagement als basis voor het marketingplan van 2010. Formuleren en realiseren van Jaartargets voor afdeling marketing en verkoop.
Kona consult, marketingconsultant, 2008
Als consultant in twee maanden een strategisch plan geschreven voor het eigen verkoopkanaal van SNS Bank. In samenwerking met Directeur Marketing en Directeur Verkoop plan afgestemd en geaccordeerd.
